gabrielholmberg

Plugg utan årstid.

Kategori: ALLMÄNT.

Här sitter jag en vacker måndagsmiddag i februari. Klockan har precis slagit 12:51 och jag leker med tanken att det egentligen borde vara tisdag. Jag gillar tisdagar. Tisdagar är som en napoleonbakelse utan napoleon. Alltså en bakelse man kan fylla med vad man vill. Tisdagen är min dag i veckan då jag gör vad jag vill. Imorgon ska jag skratta. Skratt är en spontan fysiologisk process hos människor som kännetecknas av en rad hastiga ut- och inandningar tillsammans med rytmiskt växelvis spända och avslappnande stämband som tillsammans ger upphov till ett karaktäristiskt ljud, ofta som en konsekvens av humor. Sen ska jag sova. Vad är det för årstid nu förresten? Jag skulle säga att det är vinter med inslag av vår vilket gör att det blir en årstid som inte finns, så egentligen lever vi inte nu. Vi lever i något vi tror är en årstid men det är det inte. Tack.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: